2014. július 20., vasárnap

Túra a Gerecsében

2014. június 8-án Gerecse hegységben kirándultunk. Reggel egy kellemes vonatozás és buszozás
után értünk Héregre. Egy rövid ráhangolódás után elindultunk a hegy oldalán vezető útvonalon,
hogy felérjünk a hegy 633 m-es csúcsára. Rövid ebédszünet után óvatosan felmásztunk a geodéziai
toronyba, ahonnan csodálatos kilátás tárult elénk. Komáromi hídtól az esztergomi bazilikáig
követhettük nyomon távcsővel a Duna folyását. Utunk innen a tardosi vörös márvány bányához
vezetett, ahol ámulva csodáltuk, milyen módszerrel darabolják nagy tömbökre, majd kis lapokra
a hegyet. Ezek után két részre vált a csapat és a kitartóbbak neki vágtak a hátra levő 16 km-nek. Az ifjabbak 5 km után elérve a műutat busszal közelítettek meg Tatabányát. A nagyobb túrát
választók kb. 30 perccel hamarabb értek a bányász városba, így maradt még idejük megnézni
a Turul emlékművet és a Szelim barlangot. Egy remek fagylaltozás után kellemesen elfáradva
ültünk fel a haza felé tartó vonatra. A sok tanulás és tapasztalás mellett a csapat is még jobban